Innovativ teamudvikling
Vi skræddersyr konceptet ud fra jeres værdier og understøtter den forankring, der er nødvendig for at lykkes med en afgørende omstilling.
Teamudvikling gennem leg
- Skræddersyet koncept med jeres værdier
- Udvidelsespakker der understøtter forankring
- Skab forståelse i en kompliceret proces eller omstilling
Teamudvikling er vitalt for virksomheder, da det forbedrer samarbejde, øger produktivitet, styrker problemløsningsevner, fremmer kommunikation, øger medarbejdertilfredshed, stimulerer innovation og reducerer sygefravær. Det skaber et harmonisk og effektivt arbejdsmiljø, som vil tiltrække endnu flere dygtige medarbejdere.
Hos Escapeable er vi gode til at lytte til hvor I befinder jer og hvilke udfordringer I står overfor som team. Vi dykker ned i jeres maskinrum for at sætte ind netop der hvor det gør en forskel.
Vi skaber et unikt gameplay til jer, så oplevelsen føles som den kommer fra jer. Her skaber vi udvidelser til spiloplevelsen, som præcist går ind og forløser de problemstillinger, som skaber modstand og holder jer tilbage fra at opnå et højere potentiale sammen.
Områder hvor det giver mening at lave en skræddersyet løsning:
- Et nysammensat team eller en sammenlægning af afdelinger.
- Lancering af ny strategi eller værdisæt.
- Målrettet trivselsindsats
- Kick-off i salgsafdeling med nye produkter til markedet.
- Omstrukturering eller en frisk start efter afskedigelser.
- Silonedbrydning
- Kulturundersøgelse
CASES
KULTURUNDERSØGELSE
Et eksempel på en skræddersyning var, da vi blev bedt om at lave en kulturundersøgelse på en medicinalvirksomhed, hvor en afdeling med 350 ansatte havde behov for at lave en bottom-up undersøgelse af deres medarbejderkultur.
Vi gik til opgaven og indrettede vores koncept med et fokus på, at den enkelte deltager skulle føle sig set og opleve at bidrage aktivt til indsamlingen af empiri. Derfor indrettede vi vores gameplay på en måde, hvor hvert hold undervejs udfyldte et filmmanuskript ud fra de konkrete læringer og opdagelser, de gjorde sig undervejs i spillet. Her var de med til at definere trivselsmål, sætte ord på deres forskelligheder og komme med forslag til, hvordan de i højere grad kunne bidrage til at løfte både trivsel, den gode ånd og produktiviteten på arbejdspladsen.
Alle grupperne skrev således deres rejse ned som en lille film, og undervejs havde vi et top professionelt filmhold på fem mand, der interviewede og filmede de vilde samarbejder og sejre. Slutteligt, på det tre timer lange event, havde vi samlet de bedste bidder til en 5 minutters episk film om teamets opdagelser, der indfangede, hvorfor dette team lykkedes så godt med at løfte deres opgave samt komme med konkrete pointer og forslag til forandringer, der i fremtiden kan skabe en endnu bedre arbejdsplads.
Vi kan desværre ikke vise jer den færdige film, da den er fortrolig, men her er et lille uddrag, så man kan fornemme stemningen.
DFD - TEXTILIA
Et andet godt eksempel var, da vi blev bedt om at skabe en fælles enhed i DFDs salgsteam. De stod overfor en sammenlægning og navneskift med svenske TEXTILIA, og det var vores ansvar at smelte de 90 danske og de nye 30 svenske sælgere sammen, så de følte sig som ét. Dertil kom, at DFD havde et ambitiøst UpCycling program med et imponerende katalog, der gjorde en forskel i den grønne omstilling. Udfordringen var, at salgsteamet ikke var godt inde i disse nye produkter og deres positive narrativ. Derfor blev det også vores opgave at bygge det element ind som en bærende del af oplevelsen til DFD.
I tæt parløb med virksomhedens ledelse skabte vi over nogle måneder et spilforløb, der ikke bare understøttede og informerede om UpCycling, men hvor det også blev til en fysisk del af spillet. Hvert hold anvendte nemlig fysiske UpCycling-stofklæder som deres logbog undervejs og skrev deres indsigter og mål for fremtiden. I finalen samlede vi alle de farverige stykker stof, der havde startet livet som noget helt andet, til ét gigantisk, mangefarvet kludetæppe. Det er senere blevet syet sammen og hænger nu lige, når du kommer ind i virksomheden – derpå kan du læse og blive mindet om, hvor stærkt teamet er, når det netop deler viden og nye salgsfremmende idéer, der kan gøre UpCycling til en endnu mere afgørende del af DFD/TEXTILIAS og vores grønne fremtid.